Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Globalizáció, vagy Lokalizáció

2010.08.13. 20:24 | Market-Ing | Szólj hozzá!

Címkék: stratégia lokális marketing globális marketing

Lokalizáció, avagy Globalizáció.

Ez a két jelző kell hogy meghatározza a marketing stratégia irányát. Mindkét eset kicsit skatulyázott ugyan, mert az egyik is lehet a másik, és fordítva. Kicsit komplex a fogalmazás, de igaz.

Lokális stratégia:

Ezt általában olyan esetekben érdemes használni, ha cég amelyet a marketing tekintetében managelni szeretnénk, egy telephelyel rendelkezik, vagy csak területileg korlátozottak a szolgáltatásaik. Érthetünk itt mondjuk egy kis közértet, amely mivel nem változtatja (alap eseben) a helyzetét, ezért korlátozottak a szolgáltatásaikat igénybevevő ügyfeleik is, mivel nem fognak a másik városból átjárni vásárolni hozzájuk, vagy legalábbis elenyésző (nem megtérülő) mértékben. Ilyen és ehhez hasonló esetben nevezhető lokálisnak a marketing stratégia felpítése, mivel egy kisebb egységre szűkül a marketing által történő figyelemfelketésnek színtere. Ez alól is minden alól természetesen lehetnek kivételek. Kivételt képezhet mondjuk egy olyan cég amelynek szolgáltatásai annyira egyediek, hogy a piacon nem találhatunk lépten nyomon versenytársat, sőt ha találunk is az általában vagy rettenetesen messze van, vagy mindössze 1-2 cég az amelyik az adott dologgal tevékenykedik világszerte. Ilyen volt hazánkabn példának okáért a Kürt Kft. amely sérült, vagy problémás merevlemezekről történő adatmentésekkel foglalkozott. A cég mikor elkezdte működését még kb. 1 évig egyeduralkodó volt a világon! Így nem csoda, hogy egyetlen telephelyel rendelkezve, de mégis világméretű kampányba kezdett, amelynek meg is volt az eredménye. A világ minden tájáról hordták ide a metésre váró adathordozókat. A lokális jelző pedig mint az elején mondtam kicsit erőltetett, mivel lokális lehet a fent említett kisközért is, de lokális lehet a Győri keksz értékesítése is, ha csak magyarországon értékesít, a világ többi részén pedig nem. Ez nézőpont kérdése.

Globális statégia:

Ezt a fajta stratégiát a multinacionális vállalatok szokták alkalmazni. Ha világ szinten kidobnak egy új terméket, akkor azt minden országban gondosan felvezetett marketing startégia előzi meg. Hisz érdekük, hogy a termékük minél gyorsabban hozza vissza a befektetett vagyont, amelyet a tervezésére, és sorozatgyártására fordítódottak, még azelőtt, hogy a konkurenseik előállnának egy hasonló termékkel, ezzel is felosztva a piacot, és csökkentve az első cég jövőbeli profitját.

Erre jó példának a Sony által gyártott Play Station 2-őt tudom mondani. Olyan reklám dömping előzte meg a termék kijövetelét, mint előtte még semmi ezen a piacon. Nem véletlen, hiszen akkoriban a konzol piacán messze felülmúlta a konkurenseknek piacon lévő termékeit, és ezt szerették volna minél gyorsabban kiaknázni a gyártó részéről, így minden országban minden valamire való felületen, formában lehetett látni a reklámokat, kedvcsinálókat. Továbbá ezzel a húzással próbálták végképp földbe döngölni a nagy riválist a Nintendót, akinek akkor a legújabb konzolos termék értékesítése hanyatlóban volt.

Na mára ennyit. Későbbi témámba még visszanyúlok ezekhez a fogalmakhoz, és részletesebben taglalom azt is, hogy melyik miben térhet, és kell is hogy eltérjen egymástól a kivitelezésüket tekintve.

Üdvözlettel:

Árva Barnabás

A Technika Csodái, fejlesztések, tudomány, tudományos felfedezések;

Az univerzum rejtelme, Mindent az univerzumról, világegyetem;

Szomorú Idézetek,Szerelmes Versek, Költemények, Bánat, Idézetek, Szerelem;

 

A bejegyzés trackback címe:

https://market-inga.blog.hu/api/trackback/id/tr72220132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása