Márkák
Azt hiszem rengeteget nem kell róluk beszélnem, mert épp eleget tudnak a hétköznapi emberek róla. Azonban mégis megemlítek egy két dolgot amit nem árt ha tudunk a márkákról, és kialakulásukról. A márkákat kezdetben élelmiszerekre, és állatokra nyomták rá mint egy bélyeget (állat esetében például izzó jelölő vassal), hogy meg különböztessék egyik terméket a másiktól. Bármi furcsa, manapság is ez a célja a márkázási folyamatoknak. Más nyelvekben angolban pl. „brand” néven ismeretes.
Definíciója: A márka olyan szimbólumok összessége amelyek feladata a szolgáltatások és termékek egy meghatározott gyártóval, illetve forgalmazóval való azonosítása és ezzel azoknak a más termékeitől való határozott megkülönböztetése.
Az önálló márkanevek létrehozása elég tetemes összeg invesztálását kívánja, míg a céges, vállalati márkanevek jóval költséghetékonyabban alkalmazhatóak. Szokták cégek alkalmazni történetük folyamán, hogy ha cégnevük image értéke (és általában ezzel együtt vagyonuk is) megnövekszik, akkor kiépítenek maguk alá termékmárkaneveket is. Pl: Danone - Danett; Pannon – Djuice és sorolhatnánk.
A termékmárka meghatározott terméket (termék variációkat) jelölő márkanév. Léteznek még: vállalati márka; fedőmárka; kereskedelmi márka; közös márkázás; támogatói márka típusok is melyek kombináltan is alkalmazhatóak.
Üdvözlettel:
Árva Barnabás