Remélem ezt nem kell olyan körültekintően bevezetve bemutatnom Nektek, hisz magatok is rengeteget találkozhattok vele a mindennapjaitokban, még akkor is amikor nem is vágytok, és nem is kerestek semmit amit meg kívánnátok szerezni hirdetés által. Kijelenthetjük, hogy ez mindig az emberiség része lesz.
De vajon mindent tudunk e róla? Vegyünk át tematikusan néhány dolgot, amit tudni lehet róluk. Megjelentésüket tekintve lehet írott, vagy vizuális pl.: kivetítő jellegű, plakát, sms, vagy akár internetes bannerhirdetés, és sorolhatnánk.
Az emberek mai túlpörgetett világában az emberi szokásait tekintve számos ponton határozottan ellenáll a hirdetések újkori tömkelegének. Az emberi marketing oly tökéletesnek gondoltatott, hogy a legapróbb részletig megtervezett, és megfontolt hirdetések tömegét zúdítja ránk a világunkban, már-már annyira sokat hogy az átlagfogyasztó egyfajta ellenállást épít ki a reklámokkal, hirdetésekkel szemben. Ezért van például olyan hogy a tömöttebb, sűrű felsorolásos hirdetési újságok kikoptak a divatból, és helyette megjelent az internetes keresőszavas gyűjtés, amely sokkal hatékonyabbnak, és időgazdaságosabbnak bizonyult.
De a hirdetéseket tekintve ez még mindig csak a jéghegy csúcsa. Folytassuk akkor a megjelenésükkel és hatásaikkal. Léteznek olyan hirdetések, amelyek azokat az embereket ejtik rabságba, és lesznek rájuk eredményes hatással pl.: egy termék megvásárlására ösztönözve, amelyek magukban megmozgatnak valamit. Mondjuk azzal hogy a reklám úgy van megírva, hogy egyes szám első személyben mondja el ennek a terméknek a jó tulajdonságát, így mikor azok az emberek akik magukban, vagy hangosan vissza szokták idézni a reklám szövegét, akkor már úgy mondják vissza mintha az a saját maguk véleménye volna. Legalábbis az agyunk így fogja fel, mivel a saját magunk hangján, illetve a saját magunk stílusában mondjuk vissza így könnyebben rögzülhet a reklám mondanivalója a tudatalattinkban. Ezzel a módszerrel eredményesebben lehet befolyásolni a vásárlásra, és kiválasztásra való ösztönzést a vásárlók körében. A mai reklám kampányok hadjáratainak azonban lett egy akaratlan mellékhatása, az immunitás. Igen. Egyre többen vannak olyanok, akik nem figyelnek abszolúte a reklámokra, hirdetésekre, és teljességgel érdektelenek már ezekre a motívumokra. Ezt a réteget már elvesztette nagy részben a globális marketing átható hálója.
Üdvözlettel:
Brandy